Griekenland - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Sophie Claessens - WaarBenJij.nu Griekenland - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Sophie Claessens - WaarBenJij.nu

Griekenland

Door: sophieclaessens

Blijf op de hoogte en volg Sophie

19 Mei 2010 | Griekenland, Athene

Hai hai lieve schatjes in NL.

Sorry dat het verhaaltje zolang op zich heeft laten wachten. Maar jaja ik heb hier ook een druk leven.. NOT. haha.

Ik zal vanaf het begin beginnen. Zaterdagmiddag, de koffer is al gepakt. Komt Willy rond 3 uur naar me toe in Eindhoven. We rijden met mijn fam naar Brussel.
Na het afscheid van het thuisfront, door de paspoort controle naar de gate. We zijn de laatste (haha) en vertrekken vrijwel direct. Na 3 uurtjes vliegen komen we aan in Heraklion. Toen de deur open gingen kreeg ik meteen een hitte golf in mn gezicht. We worden opgehaald door Kostas. De zoon van de eigenaar.
Ik heb ook bij hem gesolliciteerd in Dordrecht. Ik werd meteen super hartelijk ontvangen. Het is hier dan 12u savonds. We rijden eerst langs Paradiso om de sleutel van het appartement op te halen. Het appartementen complex is gewijzigd. Toen ik paradiso binnen kwam was ik echt aangenaam verrast. Het is echt super mooi en de muziek is echt leuk. Beetje te vergelijken met de players en de layout van Bar east ;)

Ik maak kennis met een paar mensen. Toch vrij ongemakkelijk omdat Willy ook zn eigen ding gaat doen en ik daar dus zit "niets te bespreken"
We gaan even naar het appartement om ons even op te frissen en we gaan daarna weer terug. Je drinkt hier gratis, je kunt er sochtends gratis tostis krijgen dus het gaat vaak hard met alcohol.

De volgende ochtend heeft Willy om 2uur afgesproken om te praten over het hele concept. Dus ik denk al; shit, moet ik mezelf vermaken.
Ik ga na een douche en een ontbijtje opzoek naar "starbeach". Dit heeft me 3uur gekost. Haha ik durfde het niet te vragen en was helemaal alleen.

Eenmaal daar aangekomen ga ik maar even lekker alleen in de zon liggen. Starbeach is echt super mooi. Grote zwembaden, lekker ligbedden, barretjes zelf een supermarkt en eettentjes.
Ik zie Willy hier en we gaan samen even wat eten. Bij Niki's. Die hebben schijnbaar de beste Frappé. Als ik het goed schrijf. Dat is een koffie (zouden wij moeten weten he D.) Na een griekse salade ben ik er alweer klaar mee want ik heb hier dus 0 honger. Erg raar. Kan echt leven op 1 tomaat als het ware;).
De eetlust begint nu langzamer hand weer normaal te worden. Je moet echt even wennen aan de hitte en het eten. Girossssss, ouzo!

'S avonds is Britt vrij een meisje die ook bij mij werkt, nederlandse. We besluiten samen te gaan stappen. Ze stelt me aan iedereen voor en dat is echt super. De volgende dag roepen ze al op de boulevard; hello sophie, kalimera!
We hebben echt een super leuke avond gehad, en je drinkt hier overigens bij andere barren ook vrijwel voor niets. En bij alle restaurants krijg je soms wel 50% korting.

Ik heb inmiddels een Griekse simkaart en Britt's nummer, dus de volgende ochtend spreken we samen af op starbeach samen met Prisilla. Een Frans meisje die werkt in bar Murpheys. Plots komt er een meisje naar me toe; ben jij Sanne? Nee...
sophie. "JA DAT BEDOEL IK, SOPHIE".
(Dit is Rachel, de beste vriendin van Veronique die ik heb ontmoet op hyves.) Super lachen dus. We besluiten savonds af te spreken in Paradiso. Echt een super gezellige meid. Heel leuk dat we elkaar toch gevonden hebben in dit drukke stadje.

De volgende dag hebben we veel voor het appartement geregeld. Er moesten nog een paar dingen gebeuren. Die zijn nu gelijk opgelost. Savonds ga ik Britt ophalen bij Starbeach en gaan we samen wat eten bij White Lion. Ook met een fixe korting.
Vanavond is mijn eerste werkdag. Ik heb al begrepen dat ze me toch niet zwetend achter de bar willen hebben, maar gewoon gezelligheid in de tent zelf. Ik vraag aan Dimitri's wat dat inhoudt en het betekend gewoon mooi zijn, met touristen praten en een drankje drinken. Nou dat deed ik dus. Wat een job... gaap ;)
Na afloop heb ik wel gedweild enzo maar begreep ook dat dat ook niet bij mijn werk hoort.

Vandaag (woensdag) weer naar starbeach natuurlijk. beetje bij kleuren want ik ben hier echt een TLbuis. Natuurlijk ben je hier niet meer alleen. Britt Willy en Jannis zijn er ook. Ik besluit thuis te koken. Spaghetti, en ja er zitten verse groentenn in. Ik ben wel trots op de manier hoe ik met groente en fruit omga hier. Aan vitamientjes geen gebrek! Je koopt hier een halve watermeloen voor 1 euro en een flesje water en dat is voor mij genoeg als ontbijt. Savonds probeer ik ook geen friet te eten en vooral sla. (Ja jongens die kater moet gecompenseerd worden!)

Het weer is hier super. Overdag 30 graden en savonds 20. Tegenover zit het terras van paradiso en daar heb ik wifi. Dus ik zit hier nu te genieten van een drankje.

Vanaf vrijdag moet ik 6 dagen p week werken. Ik weet niet of je het uberhaubt wel werk kan noemen.
Gelukkig ken ik hier nu best veel mensen en gaat het allemaal super lekker. Ik kan alleen ergens heen gaan er daar een paar man tegenkomen.

Lieve upperwestsiders...
take care en jullie horen snel weer van me!

Jasmijn; heel veel succes met je examens lieve schat. Hoor graag hoe je alles gemaakt hebt en ik DUIM voor je!

Im; party like we would do together!

Ank; nee we noemen je geen juup omdat je Joep zou heten;)

Iris; gimme some luveeeeeee!

D; verzamel al die hakken voor me!

Juud; ik hou van je! (L)

Jullie boek ligt op mn nachtkastje.

Doei lieve iedereen!



  • 19 Mei 2010 - 20:53

    Marjolein(nespresso):

    Hey Sophie,
    Ik dacht zal eens kijken en er staat een verhaal!Leuk om te lezen hoor en je job is dus niet achter de bar maar jij vermaakt je daar wel.
    Geniet lekker pas goed op jezelf en word niet te bruin;)
    Kus vanuit Eindhoven

  • 19 Mei 2010 - 20:56

    Dymphy:

    Wat super leuk een verhaaltje van je te lezen! Ik kan maar een ding zeggen, ben echt hartstikke jaloers!! haha. En dat werk, ideaal zo hé! Even voorbereiden op de 6 dagen dalijk, maar dat gaat ook wel goedkomen.
    Is het al beetje druk daar? En kan je starbeach beter vinden nu? Het is alleen de straat uit toch maar het is wel n stukje lopen ja kan ik me nog herinneren.
    Ga maar weer lekker genieten vanavond! Alle hakken verzamelen, daar zorg ik wel voor! We skypen snel weer, ik ben blij dat het goed met je gaat! Hele dikke kus en we zullen maar zeggen, tot snel! Geniet en zorg goed voor jezelf. XXXXXX

  • 19 Mei 2010 - 21:17

    Omi:

    Hoi lieve Sophie, leuk te horen dat je het erg naar je zin hebt. Geniet, wordt lekker bruin en niet al te high van de drankjuuuueees! Hier in Zutphen ook wat nieuws... heb vandaag voor het eerste van mijn leven een spiksplinternieuwe auto gekocht. Een Toyota Aygo. Een klein en pittig opdondertje... slechts 14% bijtelling en vrij van wegenbelasting. Over 2 weken rij ik er in en gaat mijn oude trouwe Rover de deur uit... een beetje snik... snik.
    He, werk ze en tot schrijvens.

  • 20 Mei 2010 - 08:29

    Iris:

    Wat leuk, eindelijk het lang verwachte verhaaltje!
    Super om te horen dat je t zo naar je zin hebt!
    Het klinkt voor mij echt onwerkelijk omdat ik iedere dag naar school ga, boring!
    Ik ben jaloers, ik wil ook zonnen, watermeloen als ontbijt in de zon, lopen op t strand, zwemmen in de zee. HALLELUJA!

    Geniet ervan lieverd en ik kijk uit naar je volgende verhaaltje!

    Dikke kussen

  • 20 Mei 2010 - 09:13

    Mama:

    Hey Soefke,

    Wat leuk om je verhalen weer te lezen, blijf vooral doorgaan met schrijven ik kijk er naar uit! Ik ben trots op je gezonde lifestyle, groenten, fruit, zon (met mate) en water dat doet de body goed. Keep up the good work. En ook ik ben heeeel jaloeeeeers, ik zou willen dat ik ook 18 was en met je mee kon gaan op dit leuke avontuur. Ik mis je, so keep in touch! Dikke knuffel van mama xoxo

  • 20 Mei 2010 - 11:44

    Judith:

    Hee lieve schat, wat klinkt het allemaal heerlijk daar! ik vond het heel fijn om je laatst even te zien! Ik hoor wel dat je het zo naar je zin hebt! Maar wat een baan joh ;) ik hoop voor je dat je toch af en toe achter de bar mag, lijkt me wel leuk om ook nog iets te doen! haha.

    Lieverd, we skypen heel snel weer! Heel veel plezier met je nieuwe vriendjes en vriendinnetjes en heb het naar je zin daar!

    kusssss
    Loveyou 2

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Athene

New York City / Chersonissos

Recente Reisverslagen:

19 Augustus 2010

Vakantietje met de oude lui

14 Juli 2010

Hoogseizoen!!

07 Juni 2010

Promotie, een volle discotheek en zon!

30 Mei 2010

Kreta baby

25 Mei 2010

Griekenland
Sophie

Mijn waarbenjij.nu is begonnen met werken in Griekenland, gevolgd door een stedentrip in NYC en wordt nu, een jaartje later, opgefrist door twee fantastische nieuwe reizen. Dit keer iets verder van huis. Ik ga met mijn familie een rondreis maken door Thailand en twee weken later vlieg ik voor mijn stage geheel de andere kant op richting Ecuador. Waar ik zes maanden zal wonen en werken. Ready for some new stories?

Actief sinds 21 Maart 2010
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 37006

Voorgaande reizen:

22 Januari 2012 - 03 Juli 2012

Ecuador

23 December 2011 - 06 Januari 2012

Thailand

24 April 2010 - 30 November -0001

New York City / Chersonissos

Landen bezocht: