La primera semana - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Sophie Claessens - WaarBenJij.nu La primera semana - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Sophie Claessens - WaarBenJij.nu

La primera semana

Door: sophieclaessens

Blijf op de hoogte en volg Sophie

28 Januari 2012 | Ecuador, Quito

Hola chicos,

Como estais?

Hier mijn allereerste verhaaltje vanuit het. tja, niet zonnige Quito. Het is hier gemiddeld 18 graden en bewolkt, maar als de zon dan door komt is het muy caliente.

Om bij het begin te beginnen... maandag na de kennismaking bij het bedrijf zijn we met een aantal mensen uiteten geweest bij de Argentijn hier. Voor 7$ eet je hier een grote steak, en dat is duur voor Ecuadoriaanse begrippen.

Dinsdagochtend begon om 8:30 a la manana mijn eerste spaanse les. Samen met Yves, een jongen die hier ook stage gaat lopen, worden we opgehaald door onze profesor Martín. We leren spaans in het spaans, begrijpen is makkelijker dan spreken maar mas o menos begint het te komen.

'S avonds koken we met zn allen en eten we hier in huis. Van aardappeltjes uit de oven met kip, tot de heerlijke käsespätzle and salad made by Ina.

Woensdag na school (08:30 - 13:00) ben ik met Yves naar het oude gedeelte van Quito gegaan. Hier hebben we La Virgin de Quito bezocht. Dit is een Engel standbeeld op een berg wat vanuit de gehele stad te zien is. We zijn de honderden trappen opgelopen naar het beeld. Dit is schijnbaar verboden. Eenmaal boven aangekomen sprak la policia ons aan dat we een taxi terug moesten nemen. Lopen is gevaarlijk en illegaal. Na het bezoek aan La Virgin de Quito hebben we la Basílica del Voto Nacional bezocht. De hoogste torens (115M) hebben we beklommen.

Vanwege het gebrek aan zuurstof had ik erg last van nare dromen, en ik was niet de enige. In de kerk heb ik un calzador de sueños gekocht (dromenvanger).

'S avonds (miercoles) hebben we onze eerste salsa les. Een klein barretje tegenover mijn casa. Natuurlijk zag het er niet uit voor de eerste keer, maar het was zo leuk en intensief, dat ik het zeker wil blijven doen.

En dan is het tijd voor fiesta. Ina, een duits meisje dat hier al even zit, neemt ons mee naar Bungalows. Het is ladiesnight tot 11 en dat betekend free cockteles para mujeres. De mannen mogen de club niet in tot 11u.

Om 11 u vertrekken we naar The Attick. Een klein party barretje om de hoek van ons huis. Bekende muziek wordt er gedraaid, maar later op de avond komen de salsa en reggaetón beats aan bod. Het is hier niet vreemd als er opeens iemand achter je staat en schuren is hier de normaalste zaak van de wereld. Moet er wel even aan wennen. Je ziet hier niemand stilstaan in de clubs.

Plaza Foch waar ik woon is erg gezellig en van woensdag tot zaterdag hartstikke druk. Barretjes, restaurantjes ed.

Donderdagochtend om 08:30 is het weer tijd voor Escuala. Dit keer geen les maar we gaan naar Sangolquí, een plaatsje een uur van Quito af, en 300M lager. Dit merk je direct. Het is hier een stuk warmer.

We gaan een markt bezoeken en proberen allerlei Ecuadoriaanse soorten fruit en gerechten. Denk hierbij aan slak in limoensap met rode ui, gepofte mais, gefrituurde bonen, fruit en natuurlijk CUY!!! (gegrilde cavia)

Ik heb even gebid voor Nuff, RIP, love you, maar ik ben misschien maar een keer in Ecuador so let's give it a try. Daar liggen ze dan, hele lijfjes op de grill. Zn gezicht is nog helemaal intact en zn pootjes zijn in elkaar gekrompen.

Goed, even slikken en bestellen maar.
Een levende cavia kost hier 2.5$ en een hele gegrilde 22$. Dat is even commercieel denken. Het smaakt net als varkensvlees. Niet vies, maar niet voor herhaling vatbaar.

En viernes, had ik een afpraak met mijn stage begeleider, Jeroen. 28 jaar, Nederlands. Na een drankje in de Nederlandse pub, en een lekker pollo con lemon, zijn we vertrokken naar een exclusieve wijk in Quito. Ik was uitgenodigd voor mijn eerste pokernight. Allemaal Nederlanders en Amerikanen die al eeuwen in Ecuador wonen. Ze gaan eens per maand bij een van de mannen thuis pokeren. Hij heeft een privé bar in de tuin met een pokertafel.

Na een gezellige avond werd ik thuisgebracht om 01:00 snachts. Dit was de eerste keer dat ik Plaza Foch by night zag. MEGA druk. Ontzettende harde muziek en zelfs een jongen bestolen zien worden van zijn telefoon.

Ik moest snel gaan slapen want ik had Yves beloofd dat we om 06:00 am de bus zouden nemen naar de beroemde markt van Otavalo. (2.5u van Quito af). Sta ik daar om 06:00u aan te kloppen. Yves doet niet open en slaap nog. Ik dus ook maar weer terug naar bed en het plan verschoven naar een ander weekend.

En sabado, hoy, zijn we met zn 4en gaan lunchen op Plaza Foch. Een 3 gangen menu incl bebidas voor 7.5$. Voor hoofd en na gerecht worden gemaakt met banaan. Daarna hebben we de lokale markt van Quito bezocht.

Hier heb ik een ontzettend lekkere dikke Inca trui gekocht. Afdingen is hier ook een sport maar zoals velen weten ben ik er niet goed in en heb ik er maar tres dollars afgekregen. Quince euros totalmente. Ontzettend lekkere gebreide sokken en leren tassen; PRACHTIG. Ik ben verliefd.

Vanavond eten we rijst met kip en groenten en daarna is het tijd voor fiesta.

Van verhuizen is het nog steeds niet gekomen. De douche is even afzien, maar ik douche vaak bij het andere huis. Daar zijn de badkamers echt super fijn, nieuw en schoon. Het schijnt dat ik in een huis kom te wonen met mensen die hier ook 6 maanden blijven, zodat je echt iets kunt opbouwen.

Voor foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=ZMQDZW3E

Have a great sunday!

Besos para todos! <3



  • 29 Januari 2012 - 08:01

    Miss-I:

    Wat een leuke eerste week lieverd! Fijn om te zien hoe t er daar allemaal uitziet en waar je dus leeft. Die beestenboel was minder fijn. Geniet ervan lieverd en hopelijk tot snel op Skype! <3

  • 29 Januari 2012 - 08:13

    Jan:

    Hey Sophie, klinkt muy bien allemaal. Ik zal de meiden hier maar niet zeggen dat je een cavia hebt verslonden... We hebben trouwens nog een kooitje over ..... Misschien iets voor daar?

    Ga lekker voort daar en succes met dromen vangen!
    Blijf vooral de verhalen doorsturen!

    Groetjes en besos van ons allemaal ! Zelfs van Pepe ( zal wel jaloers zijn op jouw caviaatje:))

  • 29 Januari 2012 - 08:43

    Barbara Brasz:

    Oh Sophie wat klinkt het allemaal geweldig zeg! zat ik daar ook maar, al die coctails en barretjes en muziek echt iets voor mij ook, heb er nu al zin in en het is pas 9.40 hier. Wij gaan straks naar het zwembad Ode mag proefzwemmen en, als ze door is, afzwemmen voor A :) je hoort het wel.
    Doe je voorzichtig daar en wacht met smart op je nieuwe reisverslag, XXX

  • 29 Januari 2012 - 10:07

    Luc:

    Heel cool Sophie wat je allemaal al gezien hebt daar. Succes met je stage straks en disfruta la vida. ;)

    Groetjes Luc

  • 29 Januari 2012 - 12:12

    Willeke( Iris's Mum):

    Hey lieverd,

    gaat wel lekker met je gelukkig. Leuk verhaal met gezellige details. Zolang je van schuren niet zwanger raakt....
    Het cavia-stukje en bijbehorende foto's stuiten me erg tegen mijn WNF/Dierenbeschermingsborst maar ach na schapenkoppen op een braai kan dat er ook nog wel bij.
    Die kippenkoppen zien er ook erg gezellig uit trouwens.
    Maar goed dat ik niet daar ben, zou die poesjes en andere beestjes graag verlossen van hun armzalig bestaan, lijkt n beetje op de vogeltjesmarkt in Antwerpen jaaaren geleden. Inmiddels mag t daar niet meer gelukkig.
    Ik hoop dat je dromenvanger goed werkt! Het lijkt erg mooi en warm weer op de foto's, is dus niet echt zo. Mis de inca-trui. Volgende keer maar?
    Gaaf hoor daar.
    Helaas beheers ik geen spaans maar muchos besos komt een beetje in de richting toch?
    Liefs van ons 3en

  • 29 Januari 2012 - 13:54

    Karin Claessens:

    Hoi Sophie,
    Ik heb even je verslag gelezen. Volgens mij heb je een hele goede tijd daar, met leuke mensen en veel gezelligheid. Fijn om te horen dat alles goed gaat. Grappig idee dat jij een cavia hebt opgegeten, maar je moet alles is een keer geprobeerd hebben. Veel zorgen hoeven we ons niet om je te maken denk ik want het klinkt wel alsof alles goed geregeld is.
    Maar toch wel voorzichtig zijn hé lieve sophie.

    Dikke kus van mij (Karin) en groetjes van Marcel en Vin.

  • 29 Januari 2012 - 16:24

    MA PA ME:

    leuk schat zien we ook de plaatje bij je verhalen. Zo'n hele cavia is toch nog best wel groot, kun je je buikje lekker rond aan eten. Heb je trouwens ketchup nodig om ze weg te krijgen, of zijn ze ook lekker a la plancha.

    tot skypes, liefs How

  • 29 Januari 2012 - 16:57

    MA PA ME:

    leuk schat zien we ook de plaatje bij je verhalen. Zo'n hele cavia is toch nog best wel groot, kun je je buikje lekker rond aan eten. Heb je trouwens ketchup nodig om ze weg te krijgen, of zijn ze ook lekker a la plancha.

    tot skypes, liefs How

  • 29 Januari 2012 - 19:03

    Mama:

    Ola mi hija guappa, fijn dat we zo vaak kunnen skypen, anders zou ik het nog erger vinden om je zolang te moeten missen. te amo muchos, una million besos di mama (is dat goed spaans?)

  • 29 Januari 2012 - 21:04

    Abbles:

    Doing good mate! Lekka lekka, t gaat hier komende week vriezen. -15 en sneeuw voorspellen ze. Damn this! Geniet ervan amiga! Adios y besos x

  • 30 Januari 2012 - 10:49

    Ina En Opa Wim:

    Lieve sophie,
    Leuk jouw belevenissen te kunnen volgen,: wij blijven je volgen en denken veel aan je.
    heel veel dikke knuffels van ons...

  • 30 Januari 2012 - 14:48

    Daphne:

    Echt geweldig die verhalen van jou. Ik twijfel bijna of ik niet liever naar Zuid Amerika ga in plaats van spanje! Gelukkig heb ik nog even om daar over na te denken en ik weet zeker dat jij dan nog meer verhalen online hebt staan!
    Zielig van die cavia man! Ongelofelijk dat je het hebt gedaan. Als ik het 'intacte kopje en gekrompen pootjes' had gezien was ik gillend weggerend.
    Met al dat schuren in de clubs is het maar goed dat je vrijgezel bent. Ik weet zeker dat je het nog kan gebruiken met je salsa lessen. Lekker zwoel :P. Ik hoop gauw weer iets van je te lezen.

    Groetjes uit Holland. Het sneeuwt hier en natuuuuurlijk had de ns weer vertraging. Je mist hier helemaal niks!

  • 01 Februari 2012 - 11:00

    Natascha:

    Lieve, lieve, lieve Sophie,
    Wil jij komende zomervakantie a.u.b. op onze Karel de cavia passen? Je krijgt er een flesje ketchup bij......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Ecuador

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2012

Islas de Galapagos

10 Juni 2012

Mother Nature

08 Mei 2012

Pinocho y Cenicienta

02 April 2012

Abril aguas mil...

12 Maart 2012

Mindo beats La Republica
Sophie

Mijn waarbenjij.nu is begonnen met werken in Griekenland, gevolgd door een stedentrip in NYC en wordt nu, een jaartje later, opgefrist door twee fantastische nieuwe reizen. Dit keer iets verder van huis. Ik ga met mijn familie een rondreis maken door Thailand en twee weken later vlieg ik voor mijn stage geheel de andere kant op richting Ecuador. Waar ik zes maanden zal wonen en werken. Ready for some new stories?

Actief sinds 21 Maart 2010
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 36976

Voorgaande reizen:

22 Januari 2012 - 03 Juli 2012

Ecuador

23 December 2011 - 06 Januari 2012

Thailand

24 April 2010 - 30 November -0001

New York City / Chersonissos

Landen bezocht: