La segunda semana - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Sophie Claessens - WaarBenJij.nu La segunda semana - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Sophie Claessens - WaarBenJij.nu

La segunda semana

Door: sophieclaessens

Blijf op de hoogte en volg Sophie

05 Februari 2012 | Ecuador, Quito

Buenas dias chicos!

Mijn tweede week in Ecuador zit er al weer op en voor mijn gevoel vliegt voorbij.

Deze week sliep ik in een ander huis met eigen badkamer. Heerlijk. De helft van het huis was naar de Jungle.

Afgelopen week heb ik mijn laatste week Spaanse les gehad, en ik ga aanstaande maandag beginnen met mijn stage. Dat begint meteen heavy want om 6am word ik opgehaald door collega's om naar Cayambe te gaan. (bloemenvelden)

Afgelopen dinsdag ben ik met Ina, Mara, Varisha en Sophie naar La Republica geweest, een super lekker koffie tentje met brownies waar je U tegen zegt. Caramelsaus, ijs alles erop en eraan. Hierna zijn we naar een Irish pub geweest. Helaas was deze vol en vervolgde onze avond naar de Attic, gewoon even een klein drankje.

Woensdag was mega busy. 'S ochtends les, en 's middags kookles op school. We hebben 'ceviche' gemaakt. Gekookte gamba's in een salsa van tomaat, rode ui en knoflook.
Hiernaast hebben we 10 verschillende soorten fruit geschilt en gehakt en een MEGA schaal aan fruitsalade gemaakt, en het fruit smaakt hier veel en veel beter.

Om 17:45 was het weer tijd voor salsa. Zweten maar genieten.

En toen was het weer tijd voor de 'Ladiesnight'. Het was de eerste keer voor Myrthe en we hebben allemaal weer genoten.

Donderdag was het weer gewoon om 8:30 present zijn op school, maar de chuchaci viel mee dit keer. (kater)
We hebben het oude centrum bezocht. Dit had ik met Yves al gedaan dus nieuw was het niet. Wel zaten we dit keer achterin een Chevroletje om de berg op te gaan naar La Virgin de Quito. Wat wel nieuw was, en mega indrukwekkend, was Cementerio de San Diego. De meeste mensen worden hier boven de grond begraven. Ze worden in een soort hok stopt en je kunt de steen die ervoor komt zelf uitkiezen. Je kunt hier maximaal 20 jaar blijven liggen en dan gaan ze weer de verkoop in. (foto's)

's Avonds was het alleen Yves en ik in huis en heb ik Quesedillas gemaakt. Om 8u kwam er een nieuwe jongen aan uit Nederland, Niels. Hij gaat ook stage lopen en woont nu samen met Yves in een huis. Het hele huis was dus voor mij alleen.

Vrijdag hebben we geen school gehad. Reden voor een uitstapje. Samen met Yves en Myrthe zijn we naar de Teleferiqo geweest. (4100M) Eenmaal boven is het een stuk kouder, de lucht een stuk ijler, maar het uitzicht is adembenemend. We zien een bordje Alquila Caballos - Paarden verhuur. We lopen en lopen maar het ziet er naar uit dat dit concept al jaren geleden failliet is gegaan. Tot we opeens wat mensen van de berg zien galopperen. We vragen naar de mogelijkheden en voor 5$ kunnen we een half uur per paard op de vulkaan rijden. Geen helm, geen regels en daar gaan we, in galop naar de waterval van de Vulkaan van Pichincha.

Dat gevoel is niet te beschrijven.

'S avonds heb ik een drankje gedaan met mijn collega's bij de Nederlandse 'Corner pub'. Ze namen me mee naar exclusievere club 'LAUN' 10 minuten van het drukke centrum van Mariscal. Flesje champagne erbij, alleen Ecuadorianen, en alleen Spaanse talig muziek.

Zaterdag ben ik met Niels, Myrthe en Yves naar Mitad del Mundo geweest. Het midden van de wereld. De evenaar, latitude 0"0"0.

We hebben een Engelse tour gedaan en wat geweldige en ongelooflijke experimenten. Wist je bijvoorbeeld dat het water op de evenaar recht naar beneden stroomt, op het zuidelijk halfrond tegen de klok in en op het noordelijk halfrond met de klok mee?

En dan mensen van het noordelijk halfrond met hun ogen dicht, deze lijn lopen, ook afwijken naar het Noorden?

Dat het ei echt kan blijven staan op een spijker?

Je een kilo minder weegt op de evenaar?

Hier werd ons verteld dat mensen vroeger hier cavia's hielden om de positieve/negatieve energie van hun gasten te meten. Als de caafjes geluid maakten, was het bezoek no good. De naam CUY komt van het geluid dat de beestjes maken.

Gisteravond hebben we het afscheid van een Deense Sophie gevierd, met punch.

Het is weer zondag in Quito. De straten zijn stil, leeg en vies. Tijd voor boodschappen, een filmpje en rust.

Morgen verhuis ik EINDELIJK naar mijn permanente huis, waar ik met 5 Nederlandse meiden ga wonen. 2 van die meiden zijn gister aangekomen, maar gaan eerst nog 3 weken in een gastgezin zitten.

Ik hoor dat het bij jullie inmiddels zwaar onder 0 is... Hier wordt het weer iedere dag beter. Momenteel +20 graden. Ik wens jullie allemaal veel schaatsplezier ;)

Muchos besos para todos <3

Ohja en opa's GEFELICITEERD! Ik denk aan jullie!

Foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=34YDDO3R

  • 05 Februari 2012 - 20:02

    Daphne:

    jaloers jaloers, 20+. Op dit moment 20:58 is het hier -8,3 maar gevoelstemperatuur -10. Het valt nog mee, vrijdag hebben we -20 gehad.

    Vandaag met koopzondag al wel de eerste bikini's gespot, dus om alvast in een zomerstemming te komen heb ik vast een bikini besteld. Helaas nog een half jaar wachten tot ik die aan kan.

    Die feitjes van de evenaar zijn wel grappig. Sowieso wel hele gave dingen die je daar ziet! Ik hoop echt dat Spanje ook zoveel te bieden gaat hebben, want ik ben er toch over uit dat ik Zuid Amerika net iets te ver vind.

    Ik wacht op foto's, dan kan ik een beeld vormen bij hoe het daar is! Je hebt wel een camera meegenomen toch?

    Veel plezier in je nieuwe huisje morgen!

  • 05 Februari 2012 - 20:53

    Paps:

    He Pietje, wat een mooie plaatjes, stoer op dat paard. Het lijkt wel in de middle of nowhere, maar het is natuurlijk in de middle of the world. ;<)
    Kus


  • 05 Februari 2012 - 21:01

    Mama:

    Hey Soef, in galop de berg op, wauw klinkt super. Leuke en hele mooie foto's, je ziet er als een echte chica uit met je poncho op het paard in de bergen.
    Heel veel succes met de start van je stage morgen, bezoek aan de bloemenvelden lijkt me ook heel mooi, zoveel gekleurde rozen bij elkaar. Love you xxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Ecuador

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2012

Islas de Galapagos

10 Juni 2012

Mother Nature

08 Mei 2012

Pinocho y Cenicienta

02 April 2012

Abril aguas mil...

12 Maart 2012

Mindo beats La Republica
Sophie

Mijn waarbenjij.nu is begonnen met werken in Griekenland, gevolgd door een stedentrip in NYC en wordt nu, een jaartje later, opgefrist door twee fantastische nieuwe reizen. Dit keer iets verder van huis. Ik ga met mijn familie een rondreis maken door Thailand en twee weken later vlieg ik voor mijn stage geheel de andere kant op richting Ecuador. Waar ik zes maanden zal wonen en werken. Ready for some new stories?

Actief sinds 21 Maart 2010
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 37021

Voorgaande reizen:

22 Januari 2012 - 03 Juli 2012

Ecuador

23 December 2011 - 06 Januari 2012

Thailand

24 April 2010 - 30 November -0001

New York City / Chersonissos

Landen bezocht: