Pinocho y Cenicienta - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Sophie Claessens - WaarBenJij.nu Pinocho y Cenicienta - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Sophie Claessens - WaarBenJij.nu

Pinocho y Cenicienta

Door: sophieclaessens

Blijf op de hoogte en volg Sophie

08 Mei 2012 | Ecuador, Quito

Lieve vrienden en familie,

Mijn waarbenjij.nu verhaaltje heeft lang op zich laten wachten, dit omdat ik het met reizen de laatste tijd wat rustiger aan heb gedaan.

Goede vrijdag (6 april) hier genaamd Semana Santa was voor mij een vrije dag. Ik heb de donderdag er ook vrij bij genomen en met een grote groep zijn we vertrokken naar Montanita. Een strand 12u by bus van Quito in het Zuid-Westen van Ecuador. Wat een paradijs!
Het Zuid Amerika gevoel kwam helemaal naar boven. Denk aan: palmbomen, surfers, strand, verse aardbeien mojito's, fruitsalade, handmade sieraden en goede feestjes. 12u met een bus is erg lang, en gevaarlijk en dus hebben we een vlucht terug genomen. (25min in the air, what a difference!)

Afgelopen weekend ben ik met Hanneke, Lisette en Mara naar Papallacta geweest. Natuurlijke baden in de bergen, die verwarmd zijn door een vulkaan. Ieder bad heeft een andere temperatuur. Mocht je het allemaal te warm vinden, kun je een duikje nemen in een waterval die grenst aan het oord.

Op maandag 30 april hebben ook wij Koninginnendag gevierd. Om 2PM zijn we gestopt met werken en vertrokken naar de Corner Pub. Een Nederlandse kroeg. Iedereen in het oranje, meezingen met Guus "Brabant" deed me toch wel thuis missen! We hebben tot in de late uurtjes gefeest want op dinsdag 1 mei was het hier Labor day. De dag van de werknemers. Een vrije dag!

Op mijn stage gaat alles goed. Inmiddels is het aftellen begonnen. Nog 4 weken en dan is mijn stage periode ten einde. De laatste dingen aan mijn verslag worden afgerond. Ik heb onwijs veel van deze stage geleerd. Vooral wat ik later wel en niet zoek in mijn werk, en wat ik leuk vind om te doen.

Naast een drukke werkweek heb ik me samen met AnneMarie en Nicole aangemeld bij een sportschool genaamd LIFT. Voor $60,- per maand kunnen we hier onbeperkt sporten, deelnemen aan lessen en genieten van een sauna (die het tot nu toe nog niet heeft gedaan). Iedere dag voor of na het werk zijn we er te vinden!

Om mijn spaans te verbeteren heb ik van mijn collega Jimmy kinderboeken gekregen. Denk aan Pinokio en Assepoester. En ik moet zeggen, het helpt!

Wist je datjes:

1. Als je hier een drankje besteld, doen ze een servetje om het glas. Uit beleefdheid.

2. Je hebt hier 2 mobiele providers: Movistar & Claro. Er lopen mannetjes totaal gekleed in een Movistar pak op straat om je "credito" op te waarderen.

3. We onze oven hier aanmaken met een vuurtje.

4. Ze hier chocolade melk drinken met een blok kaas erin?

5. Galapagos "schildpad" betekend en de eilanden dus zijn vernoemt naar deze beesten? De schildpadden op de Galapagos worden gem 150 jaar oud en kunnen een jaar zonder vocht of voedsel.

6. De galapagos eilanden zijn ontstaan door lava van een vulkaan. Hoe verder de eilanden wegdrijven van deze "hotspot" hoe meer uitgestorven ze worden en uiteindelijk zinken.

7. Ecuadorianen bier drinken met zout om de hals van het flesje en tabasco erin doen.

8. Abortus en de morning after pil hier verboden zijn.

9. Uitgebreid tongzoenen op straat hier heel normaal is.

10. Alle scholieren een schooluniform dragen.

11. De Nederlandse ambassade hier is gesloten en je nu naar Lima (Peru) moet als je een probleem hebt.

12. Een manicure/pedicure hier $3,- kost en je wenkbrauwen harsen $2,-.

13. Wij continue oude kaas en drop hebben. Iedereen die langskomt neemt het mee!

14. Als de douche koud is, ze met 3 man een hele dag aan de slag gaan en uiteindelijk de douche koud is, maar de WC kookt.

Na mijn stage ga ik een week met AnneMarie naar de Selba (Jungle) en vervolgens ga ik naar de Galapagos (17-06/24-06).
Hier na heb ik nog een week vrij. Die week wil ik gebruiken om een Nederlandse man te bezoeken die is ge-emigreerd en zijn eigen restaurant heeft geopend aan de kust en waar je in Juni perfect Walvissen kunt spotten en met dolfijnen kunt zwemmen.

Wanneer ik dit alles heb gedaan, heb ik zin om naar huis te komen en jullie weer te zien! <3

How is Holland?

Un beso grande para todos!

  • 09 Mei 2012 - 08:46

    Irie:

    55dagen makker! Kan niet wachten om je te zien na 11maanden!
    <3 dikke kussen

  • 10 Mei 2012 - 07:39

    Karin Claessens:

    Hoi Sophie,
    Wat fijn om te horen dat je daar zo gelukkig bent. Het klinkt als een hele ervaring erbij. Koester dit maar, want het is wel heel bijzonder dat je deze mogelijkheid krijgt.
    Alle weetjes even doorgenomen, die chocolademelk met kaas lijkt mij erg ransig of went het wel ?
    Verder vind ik de rose dolfijn fantastisch, wist niet dat dat bestond. Ik hoop dat verder al je wensen voor je verdere reis uit zullen komen en je dan helemaal verzadigd naar huis komt.
    Dat wordt vast wel een feestje!
    Hele lieve groetjes, Karin. Take care

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Ecuador

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2012

Islas de Galapagos

10 Juni 2012

Mother Nature

08 Mei 2012

Pinocho y Cenicienta

02 April 2012

Abril aguas mil...

12 Maart 2012

Mindo beats La Republica
Sophie

Mijn waarbenjij.nu is begonnen met werken in Griekenland, gevolgd door een stedentrip in NYC en wordt nu, een jaartje later, opgefrist door twee fantastische nieuwe reizen. Dit keer iets verder van huis. Ik ga met mijn familie een rondreis maken door Thailand en twee weken later vlieg ik voor mijn stage geheel de andere kant op richting Ecuador. Waar ik zes maanden zal wonen en werken. Ready for some new stories?

Actief sinds 21 Maart 2010
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 37009

Voorgaande reizen:

22 Januari 2012 - 03 Juli 2012

Ecuador

23 December 2011 - 06 Januari 2012

Thailand

24 April 2010 - 30 November -0001

New York City / Chersonissos

Landen bezocht: