Royal silk - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sophie Claessens - WaarBenJij.nu Royal silk - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sophie Claessens - WaarBenJij.nu

Royal silk

Door: sophieclaessens

Blijf op de hoogte en volg Sophie

03 Januari 2012 | Thailand, Bangkok

Allereerst de allerbeste wensen gewenst voor het nieuwejaar en bedankt voor de leuke reacties op de verhaaltjes!

Oud en nieuw vierden wij in Chang Mai. Paps gaat opzoek naar champoepel. Om 12u gaan we met de group naar de countdown in de stad. Het is ontzettend druk en het is traditie om een wensballon aan te steken. Echt prachtig om te zien. Duizende ballonnen gaan de lucht in. Om 12u knalt het van het vuurwerk. Om half 2 is het gedaan en zijn de kiddos moe. Dit betekend naar bed en uitslapen!

De volgende dag zijn paps en mams allebei stik verkouden. We gaan toch met zn 3tjes even een tempeltje bekijken maar stranden al snel bij een eettentje waar we blijven plakken. Om 5u staat er een massage gepland. One thaise gids kent zogenaamd een goede, dus rijden we met hem mee. Brengtie ons naar een salon pal naas een hotel voor het dubbele van de prijs. Aso. Niet leuk, toch maar gedaan.

Na de laatste shoppingtour op de nightmarket gaan we vroeg naar bed. Om 04:45am moeten we opstaan. Onze vlucht naar Bangkok vertrekt om 07:00am.

Een paar mensen van de groep hebben 'royal silk' plaatsen. De business class in thailand. Luxe stoelen, veel ruimte, lekker drankje en natuurlijk geen ordinaire kipburger zoals in de economyclass, nee RIJST uit een porseleine bakje. Lucky us. Zucht.

Aangekomen in Bangkok begint onze reis naar de pier voor vertrek naar het bounty island Koh Samet. Eindelijk zien we een prachtig wit strand, veel blauwe zee, een huisje aan het water en de heerlijke zon. De ontzettende leuke restaurantjes, cocktailbarretjes en mensen zijn geweldig! Met How samen hebben we echt 'doorgezakt' tot half 12.

Vandaag was het regen regen regen. Ik heb me er uiteraard niks van aangetrokken en ben gewoon lekker gaan zwemmen. Het is en blijft een eiland en naast massage, brommer huren en eten is hier weinig te doen. Hopen op beter weer morgen. We gaan morgen snorkelen en reuze schildpadden en mega roggen bekijken.

Eten is hier super! Mega prawns van de bbq kosten hier ong 1.5euro per 100gram.

Ondertussen is het aftellen voor Ecuador ook begonnen. Over 19 dias vertrek ik naar Quito, Ecuador om daar vervolgens 6 maanden stage te gaan lopen. Hartstikke spannend!

ohja en lieve vriendinniesssssss ik mis jullie snuiten enorm!

From Ko Samet with love <3

• 03 Januari 2012 - 15:28

Dirk:

Mooi om te lezen dat het zo goed met je gaat daar Sophietje! Veel plezier nog daar en pas goed op jezelf! Kus.

• 05 Januari 2012 - 12:17

Natascha:

Nou Globetrotters,
    De laatste dagen zijn weer aangebroken voor jullie. We kijken er naar uit de avonturen 'live' aan te horen! Geniet er nog even van & een goede reis terug gewenst! Tot snel/zondag.
    Xxx, Natascha

Rijst

23 December 2011

Departure
Sophie

Mijn waarbenjij.nu is begonnen met werken in Griekenland, gevolgd door een stedentrip in NYC en wordt nu, een jaartje later, opgefrist door twee fantastische nieuwe reizen. Dit keer iets verder van huis. Ik ga met mijn familie een rondreis maken door Thailand en twee weken later vlieg ik voor mijn stage geheel de andere kant op richting Ecuador. Waar ik zes maanden zal wonen en werken. Ready for some new stories?

Actief sinds 21 Maart 2010