Mindo beats La Republica - Reisverslag uit Mindo, Ecuador van Sophie Claessens - WaarBenJij.nu Mindo beats La Republica - Reisverslag uit Mindo, Ecuador van Sophie Claessens - WaarBenJij.nu

Mindo beats La Republica

Door: sophieclaessens

Blijf op de hoogte en volg Sophie

12 Maart 2012 | Ecuador, Mindo

Estimados todos,

Na twee feest weekenden in Quito was het afgelopen weekend weer tijd voor een uitstapje. Dit keer stond Mindo op de planning.

Vrijdagavond wilden we met zn achten de bus nemen naar Mindo. De bussen reden echter niet meer en we besloten een taxi te nemen. Er werd ons verteld dat deze 2.5H drive $100 ging kosten. WHAT?!
Gelukkig de eerste twee taxi chauffeurs die we benaderden gingen om voor $60 per taxi. Done deal.

Een blinde taxichauffeur in het pikke donker, die ook nog is niet kan lezen en ons voedsel opat was totaal geen pretje. We reden op slinger weggetjes in de bergen, super smal, tegenliggers en een diepe berm aan de rechterkant...

Aangekomen in Mindo test ik mijn afding skills nog even en we maken van een hostal van $15 dollar per nacht, $10 incl ontbijt.

Tijd voor een cocktail...

Mindo is een klein dorp, met 1 straat waar het allemaal gebeurd in het rainforest.
We gaan naar "Classic bar", waar inmiddels niemand meer is en bestellen een cocktail. Ze smaken allemaal naar zeep, gatver. Dit mocht de pret niet drukken en tot 01:30H gaat het feestje door.

Reloj de alarma gaat om 08:30H. Desayuno! (Ontbijt) Een schattig oud mannetje, zo scheel als een aap, met een brilletje op en zijn zoon brengen ons een broodje met ei, vers fruit, een sapje en koffie.
Ze hebben een geweldige jacuzzi in de tuin en het mannetje gaat er 4u mee aan de slag en zorgt dat ie om 5PM klaar is voor ons... De schat.

De 'marisposas' (vlinders) staan als eerste op de planning. We lopen de straat uit en komen een vrouwtje tegen die alles wel even voor ons regelt. Eerst de vlindertour, daarna de chocoladetour, lunchen bij 'Cafe Mindo' en vanavond 'El concierto de las ranas' (kikkerconcert)

De vlindertour was bijzonder. Mega vlinders met tijgerprint, kleine roze, doorzichtige vlinders van alles!
Ook had de tuin een colibri gedeelte. Een beetje moeilijk te fotograferen, maar wat een beestjes!

Na de vlindertour lopen we naar een huis gebouwd door een man, geboren in Ecuador, getogen in USA. Hij is hier samen met zijn vrouw een chocolade fabriekje begonnen omdat zijn dochter gek is op brownies. Could be me! Hij laat ons zien hoe het proces van A tot Z in zijn werk gaat.

* Wist je dat chocolade in 1500 uitgevonden werd door de Mexicanen en bijna 300 jaar lang als drank gedronken werd?

Hoe primitief ze de chocolade ook maken, het is geweldig. Hij verbouwd ook koffie, suikerriet, gember, een plantje dat suiker kan vervangen en was zelfs aan het experimenteren met chocolade-bier!

Na de tour hebben we 100% cacao geproefd, een geroosterde cacao boon en uiteraard de brownies...
En ja hoor, La Republica op Plaza Foch is verslagen. Deze man maakt de beste brownies van Ecuador!

Met nog een kleine chuchaqui besluiten we lekker in de jacuzzi te springen...
Het bad was ongeveer 1/3 gevuld met lauw water... Helaas, no go.

Om 19:00PM worden we weer opgehaald door het vrouwtje en gaan we naar het 'Concierto de las ranas'. We krijgen een shotje rode wijn (?) en krijgen een kleine rondleiding door de bossen. We spotten vuurvliegjes, kikkers en een van natura lichtgevende boomstam! Glow in the dark.

's Avonds gaan we nog even los in 'El Diablo' waar alle locals zich verzamelen van 10 tot 12. Mindo is klein.

The morning after gaan we na het ontbijt eerst Zip Lining (Canopy). We zijn van 10 banen afgeraced en de laatste, de hoogte van 400M lang was het spectaculairste!

Na het canopying gaan we abseilen van een 'cascada' (waterval) van 40M hoog.
Ondertussen komt het met bakken uit de hemel. Helmpje op, ik leen de nikies van Juan en gaan. Door een Ecuadoriaantje word ik omhoog getrokken. Boven aan de waterval vind ik het wel wat enger.
Eenmaal beneden gaf het een enorme kick. Het was geweldig!

Juan neemt me even mee en laat me nog een 'slapende plant' zien. Zodra je 'm aantikt, klapt hij al zijn bladeren in en lijkt het net een takje. Fact.

Na het abseilen gaan we 'tubing'. Op banden over de Rio (rivier). Dit keer niet zo onschuldig als op het vlot in Thailand. Rotsen, hoge golven en kleine watervalletjes. Super spannend en kapot gelachen, onder de mascara komen we aan bij het busje. De banden worden op het busje geladen en als dat alles nog niet genoeg was, klimmen Merel en ik op de banden, op het busje. (foto's)

Mindo heeft al mijn verwachtingen overtroffen en was voor mij het leukste uitstapje tot nu toe.

Jammer genoeg vertrekt mijn lieve vriendinnetje en inmiddels kamergenoot (3 bij 3M2) naar Puyo voor 3 weken. Ze gaat hier een vrijwillegers project doen met apen. Guess what's on my planning next week... Puyo!

Het weekend daarna 24-03 gaan we de beroemde Cotopaxi en Quilotoa lake bezoeken. Finally!

Ik zit nu weer fris en fruitig op stage. Afgelopen vrijdag ben ik met Jeroen naar een Social Media training geweest. Dit was meer herhaling voor ons Nederlanders, en ook nog is in het spaans. Vermoeiend!

Ook heb ik mijn eerste salaris gehad. Met een cheque, opgehaald bij de advocaat, op naar de bank. Paspoort bij de hand, vingerafdruk en $200 dollar rijker.

Back to you guys. How is Holland? Hoe is het weer nu? Hoe komt het dat mijn moeder een iPhone heeft? Mijn broertje een hogere CITO score dan Ankie en ik? En mijn ouders opeens Facebook hebben?!

Holland is changing! Tell me all about it!

Foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=YVKNQQBN

From Quito with love!

  • 12 Maart 2012 - 15:15

    Mama:

    Hola Guappa, als jij de dare devil uithangt zullen we misschien toch maar die extra verzekering moeten afsluiten :-) Klinkt wel allemaal super, vooral die vlinders lijken me prachtig, kolibrietjes hebben we ook in Tobago gezien, echt heel bijzonder en idd niet te fotograferen vanwege hun snelle vleugeltjes.
    Ja wij moderniseren wat af sinds jij in Ecuador zit, zo kunnen we extra goed contact houden! Love you xxxxx mama

  • 12 Maart 2012 - 16:55

    Irie:

    Eindhoven is still the same honey, dus geniet daar van iedere dag!
    Het klinkt geweldig! Gister scheen hier een beetje zon, en meer veranderd er niet ;)
    Ik mis je! Dikke kus en tot Skypes

  • 12 Maart 2012 - 17:56

    Daphne:

    Super gave dingen doe je daar! Als je er dan toch bent, moet je er ook maar goed van genieten denk ik dan!

    Ik ben nu een week terug van Engeland. Je hebt niks overdreven, het was echt fantastisch! Ik denk dat ik nog wel een weekje terug wil gaan. Tijd gaat erg snel daar. Die lessen stellen geen fuck voor, maar stappen en al is echt gezellig.

    Tot je volgende verhaal!

  • 13 Maart 2012 - 20:27

    Dagmar:

    Leuk om je verhalen te lezen, klinkt echt super! Geniet ervan, maar dat doe je zo te horen wel ;)

  • 14 Maart 2012 - 11:54

    Dymphy:

    Errrrrug leuk!
    Enjoy!
    Kijk uit naar 't volgende verhaaltje :)
    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Mindo

Ecuador

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2012

Islas de Galapagos

10 Juni 2012

Mother Nature

08 Mei 2012

Pinocho y Cenicienta

02 April 2012

Abril aguas mil...

12 Maart 2012

Mindo beats La Republica
Sophie

Mijn waarbenjij.nu is begonnen met werken in Griekenland, gevolgd door een stedentrip in NYC en wordt nu, een jaartje later, opgefrist door twee fantastische nieuwe reizen. Dit keer iets verder van huis. Ik ga met mijn familie een rondreis maken door Thailand en twee weken later vlieg ik voor mijn stage geheel de andere kant op richting Ecuador. Waar ik zes maanden zal wonen en werken. Ready for some new stories?

Actief sinds 21 Maart 2010
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 36974

Voorgaande reizen:

22 Januari 2012 - 03 Juli 2012

Ecuador

23 December 2011 - 06 Januari 2012

Thailand

24 April 2010 - 30 November -0001

New York City / Chersonissos

Landen bezocht: