Carnaval in Atacames - Reisverslag uit Atacames, Ecuador van Sophie Claessens - WaarBenJij.nu Carnaval in Atacames - Reisverslag uit Atacames, Ecuador van Sophie Claessens - WaarBenJij.nu

Carnaval in Atacames

Door: sophieclaessens

Blijf op de hoogte en volg Sophie

26 Februari 2012 | Ecuador, Atacames

Hola mis amigos, mi familia y todos

Sorry voor het lange wachten op een nieuw verhaaltje vanuit de andere kant van de wereld, maar helaas wordt het leven iets eentoniger als je 40 uur per week op het kantoor zit. (Foto gebouw werk & bureau)

Naast het feit dat ik weinig te doen heb, is mijn stage erg leuk. Mijn collegas zijn super lief en mijn werkplek + uitzicht is geweldig!
Het beginnen om 07:30 AM is hier prima te doen.

Back to business... Hoe was jullie carnaval???

Hier is het ook niet onopgemerkt gebleven. Vrijdagavond hebben we eerst het afscheidsetentje gehad van Ina bij Crepes and Waffles. Hier kun je een panne cook bestellen. Dit is een verse uitgeholde bol brood, gevuld naar keuze. Camarones, pollo en noem zo maar op.

Om 23:20PM vertrekt onze bus naar Atacames. (6H drive) Met 9 meiden vertrekken we naar de kust. De buschauffeurs rijden hier als maloten. Ik werd snachts wakker van de enorme hitte in de bus. Geen airco. Ramen konden niet open, en de deur, verbinding met de buschauffeur, is dicht. Condens liep langs de ramen en ik raakte echt een beetje in paniek. Uiteindelijk hebben we er iets van gezegd en ging er een laffe airco aan.

Om 6AM komen we in Atacames aan. Geen wolkje aan de lucht. 30 graden, palmbomen en allemaal strandtentjes. 4 caipirinha voor 5$, dat zijn nog eens deals!

Eindelijk, the South American feeling.

Dagen door brengen op het strand, ceviche eten (gerecht met garnalen en de tomatensalsa) verse fruitsalades 1$, vers coco-sap 1$, coco-olie 1$ en ga zo maar door...

's Avonds gaan we stappen. Laat je slippers thuis is het advies dus wij op blote voeten naar het strand gewandeld.
Voetjes in het zand, drankje erbij en... PPPSSSSHHHHHHHHHHHHHHHTTTTTTTTTTT, een klodder schuim in je gezicht. Ohja carnaval. Dat vieren ze hier dus zo.

Met spuitbussen bespuiten ze elkaar onder het schuim, en ze spuiten je nat met waterpistolen.

Natuurlijk veel te diep in het glaasje gekeken. Camera gesneuveld. De volgende dag flink op de blaren gezeten en om 7AM het bed uitgezweet.

Dit ging de andere dagen ook zo door. De laatste avond trok ik het niet meer en ben ik thuis gebleven. Het temperatuurverschil met Quito (15graden) en het hoogte verschil (bijna 3000M) is toch wel te voelen.

Dinsdagavond komen we terug in Quito. Heerlijk koel. Thuis.

De volgende dag staat er nog iets spannends op de planning. De tatoeage.
Ik wilde heel graag achter op mijn hiel Lat. 0°0'0" laten zetten. Dit heb ik dus ook gedaan. De pijn viel me alles mee.
Hij is erg klein en niet zichtbaar met een schoentje aan. Dit herinnert me aan mijn tijd hier en mijn bijzondere ervaringen op de evenaar.

Op het werk hebben we iedere vrijdag verzorgd ontbijt door een van de werknemers, en last friday was my turn!
Ik had pannenkoeken gebakken de avond van te voren (pannenkoeken kennen ze hier niet echt) en verse aardbeien gehaald. Mijn collegas vonden het heerlijk maar konden niet zonder iets hartigs bij het ontbijt. Er waren dus ook empanadas aanwezig. (a stuffed bread or pastry baked or fried)

Dit weekend zijn we lekker thuis gebleven. We zijn nog een laatste keer met Ina opstap geweest in ons tweede huis, Attic Bar. Lekker uitgeslapen. Goede antipasti gegeten bij de Italiaan, sushi enz.

Vandaag ga ik met mijn stagebegeleider een nieuwe Nederlandse jongen ophalen van het vliegveld.

Volgend weekend staat Mindo op de planning. Mindo ligt ongeveer 2 uur ten Noorden van Quito af. Mindo heeft vogelsoorten die bijna uitgestorven zijn in Zuid Amerika, 32 soorten vlinders, en de bron van de Ecuadoriaanse chocolade.

* Er was een bus van de kliff gedonderd hier in Quito met 26 doden, maar don't worry ik zat er niet in haha!

** Mijn adres hier is Lizardo Garcia E6-15 y Juan Leon Mera

***Número de teléfono: +593 83512063

**** Ik heb mijn eerste zomerkleren alweer besteld op H&Monline, ga veel hier laten. Heb ruimte nodig voor de souvenirs + alles krimpt bij de Lavanderia.

V: WC papier mag je hier niet doorspoelen

VI: Foto's: http://www.mijnalbum.nl/Album=JNS63J6Q

Besos a todos!

  • 26 Februari 2012 - 18:14

    Amy:

    Hey Soof! Leuk om je verhalen te lezen! Succes nog met alles en lekker genieten van je tijd daar! X

  • 27 Februari 2012 - 15:28

    Mama:

    Hoezo een eentonig leven....?? als ik dat zo lees beleef je nog steeds heel veel bijzondere dingen. Leuk voor je. Die bus die in het ravijn gestort is was ook ten noorden van Quito, misschien kom je er wel langs bij je uitstapje volgend weekend..maar we zullen maar denken als er net zoiets gebeurd is dan staan alle chaufeurs weer op scherp en is de kans dat dat op dezelfde plaats nog een keer gebeurd heel klein. Take care, love you!
    dikke kus van Moesz

  • 27 Februari 2012 - 19:51

    Natascha:

    !Hola! Sophie,
    Het voordeel van een 'rustige' stageplek is dat er genoeg energie overblijft voor al die leuke activteiten buiten werktijd...Wat je ook doet, je doet genoeg ervaringen op om nog lang van na te genieten! Take care! X, Natascha

  • 27 Februari 2012 - 21:11

    Paps:

    Hoi Pietje,
    mama, Mees en ik hebben ook maar een tattoo genomen
    Lat. 51 26' 22" op de linkervoet
    Long. 5 29'16" op de rechtervoet

    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Atacames

Ecuador

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2012

Islas de Galapagos

10 Juni 2012

Mother Nature

08 Mei 2012

Pinocho y Cenicienta

02 April 2012

Abril aguas mil...

12 Maart 2012

Mindo beats La Republica
Sophie

Mijn waarbenjij.nu is begonnen met werken in Griekenland, gevolgd door een stedentrip in NYC en wordt nu, een jaartje later, opgefrist door twee fantastische nieuwe reizen. Dit keer iets verder van huis. Ik ga met mijn familie een rondreis maken door Thailand en twee weken later vlieg ik voor mijn stage geheel de andere kant op richting Ecuador. Waar ik zes maanden zal wonen en werken. Ready for some new stories?

Actief sinds 21 Maart 2010
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 36978

Voorgaande reizen:

22 Januari 2012 - 03 Juli 2012

Ecuador

23 December 2011 - 06 Januari 2012

Thailand

24 April 2010 - 30 November -0001

New York City / Chersonissos

Landen bezocht: