Soy aqui! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Sophie Claessens - WaarBenJij.nu Soy aqui! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Sophie Claessens - WaarBenJij.nu

Soy aqui!

Door: sophieclaessens

Blijf op de hoogte en volg Sophie

23 Januari 2012 | Ecuador, Quito

Hola senores y senoras,

Na een lange lange lange vlucht, ben ik gisteravond om 22:30pm aangekomen op Quito Aeroporto.

Om 10am in Nederland begon mijn avontuur. Na wat traantjes was het voor mij tijd om verder te gaan, alleen. Geen studiegenoot, geen partner, nada. Solo.

Na de onwijs strenge check, kon in boarden richting Houston. Deze vlucht duurde 11u lang! Gelukkig was het vliegtuig bijna leeg en kon ik lekker liggen. Het eten was top en uitgerust kwam ik op George Bush International Airport aan.

En toen...

Bijna alles was hier al spaans geschreven. Oke. Ik opzoek naar de in transit flights. Dit lukte allemaal. Na duizend controles kon ik verder richting de gate voor Quito.

Deze vlucht was een iets ander verhaal. Klein vliegtuig, bomvol met Ecuadorianen, geen entertainmentsystem en ontzettend warm. Deze 5.5u duurde me veel te lang.

In Quito stond Luuk op me te wachten. We hebben een taxi gepakt naar het huis. Ik slaap in een studentenhuis met studenten van allerlei nationaliteiten. Ontzettend leuk. We hebben wat gepraat over het bedrijf en hierna probeerde ik te gaan slapen. Dit ging niet gemakkelijk en mn hart klopt ook erg snel. Om 8 uur sochtends word ik gewoon uit mezelf wakker.

De Spaanse lessen begonnen vanochtend, maar ik had aangegeven de eerste te skippen ivm de vlucht. Dit was niet goed gecommuniceerd en daar stond onze Ecuadoriaanse Henri aan de deur. Hola Sophie? Escuela?

Ik in mn felroze pyamaatje uitgelegd dat ik morgen begin.

Om 11u vanochtend heeft Luuk me opgehaald en zijn we naar het andere studentenhuis gegaan. Hier heb ik meteen veel mensen ontmoet. Ze hebben een gemeenschappelijke ruimte, die ontbreekt in mijn huis. (Waarschijnlijk verhuis ik, zodat ik ook mijn eigen badkamer krijg!)

Daarna heb ik me voorgesteld op kantoor, Qualisa. Samen met mijn stagebegeleider en Luuk zijn we gaan lunchen. Ook heb ik alle Spaanse vrouwelijke collegas ontmoet en ik werd meteen hartelijk ontvangen. Het kantoor is super modern.

Na een bezoekje aan de supermercado, waar ik uiteraard chocopops heb gehaald, heb ik internet geinstaleerd op mn laptopje.

Vanavond is de eerste borrel van school in een van de huizen. Het is een gluhwein party. Het is hier best fris in Quito en op dit moment bewolkt, maar ik had toch mooi geen jas aan vanmiddag.

Het tijdsverschil is hier +6.

En als ik uit mijn raam kijk, dan zie ik gewoon enorme bergen. Wazig.

Morgen begint mijn eerste Spaanse les. Soy muy nervioso!

Besos para todos! Buenas Tardes!

  • 23 Januari 2012 - 21:49

    Burcu Tekcan:

    Hee Sophietje
    Erg fijn te horen dat je hartelijk bent ontvangen!! Geniet er maar lekker van en succes met je spaanse lessen!
    Ik verheug me op je volgende verhaaltje
    Muchos bessos

  • 23 Januari 2012 - 22:08

    Marjolein :

    Heej Sophie! Super leuk om je verhaaltjes te lezen! Heel veel plezier!

    Groetjes marjolein

  • 23 Januari 2012 - 23:00

    Rachel:

    Sgat! Mooi dat je veilig bent aangekomen en bent geïnstalleerd Lijkt me egt supercool om zoiets mee te mogen maken! Leuk dat je meteen veel nieuwe, leuke mensen hebt ontmoet! Geniet en leer er lekkr van en hou je me 'n beetje in de gaten? Heel veel liefs en een die kus! YOU GO GIRL!

  • 23 Januari 2012 - 23:01

    Rachel:

    Zomaar 'in de gaten' haha bedoelde natuurlijk op de hoogte

  • 24 Januari 2012 - 01:05

    Natas & Remco:

    Super gaaf om dit te lezen!! We gaan de rest van je avontuur ook volgen;) veel plezier nog meid! En geniet ervan!!! Xx

  • 24 Januari 2012 - 07:32

    Daphne:

    als ik je verhalen al lees word ik zenuwachtig. Wat spannend! Ik hoop dat je het er goed gaat hebben. Succes vandaag met je eerste spaanse les!

  • 24 Januari 2012 - 08:16

    Irie:

    Fijn dat je veilig in Quito bent lieverd! Ik weet dat de weersvoorspellingen op waarbenjij niet erg betrouwbaar zijn dus hoop dat die voor Quito beter zijn dan hier staat!
    Heel veel succes met je Spaanse les en laat me weten hoe je eerste borrel was!
    Dikke kussen uit Kaapstad

  • 24 Januari 2012 - 08:29

    Mama:

    O schat wat heerlijk om te lezen wat je allemaal doet. Het lijkt wel een film als ik het zo lees. Wel fijn dat alles zo goed georganiseerd is en dat ze zelfs aan je deur kwamen om je uit bed te halen voor de spaanse les. Spijbelelen gaat dus niet lukken...Zou top zijn als je naar het andere huis kan. misschien vandaag even skypen? Ik zet de laptop wel aan en probeer het vanavond wel een paar keer tussen 20.00 en 22.00 uur (bij jou 2.00PM - 4.00PM) love you & miss you xxxxxxx mama

  • 24 Januari 2012 - 09:31

    Natascha:

    Lieve Sophietje,
    Fijn dat je goed bent aangekomen en dat je daar mensen om je heen hebt waar je op kunt terugvallen. Ook al ben je inmiddels een hele jongedame, je blijft toch altijd nog een beetje onze kleine Sophietje en je bent nu wel verrekes ver van huis...Geniet ervan! Dit soort ervaringen neemt niemand je nooit meer af en zijn de mooiste bagage in je levensrugzakje! En last but not least; niet verliefd worden!!! Dikke kussen,
    Paul & Natascha, Djura & Max

  • 24 Januari 2012 - 10:04

    Edo Brasz:

    Hoi Sophie hartstikke mooi en veel plezier daar, doeg Edo

  • 24 Januari 2012 - 16:40

    Mama Van Lieve Iris:

    Hey lieverd,

    doet me goed dit verhaal te lezen. Stelt me gerust en je eigen moeder ook denk ik.
    Gelukkig zijn er veel studenten in je buurt en gaat het vast en zeker gezellig worden.
    En somebody's watching you begrijp ik, prima.
    Veel plezier lieverd en pas goed op jezelf!! Ik blijf je volgen, over iets meer dan een week samen met mn lieve schat. Heerlijk.
    Liefs en dikke xxen, ook van de boys

  • 25 Januari 2012 - 18:56

    How:

    Leuke verhalen, blijven doen
    Soy a Madrid, para trabajo.
    Besos Papa

  • 31 Januari 2012 - 17:05

    Giel :

    Nice meiske, veel plezier! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

Ecuador

Recente Reisverslagen:

26 Juni 2012

Islas de Galapagos

10 Juni 2012

Mother Nature

08 Mei 2012

Pinocho y Cenicienta

02 April 2012

Abril aguas mil...

12 Maart 2012

Mindo beats La Republica
Sophie

Mijn waarbenjij.nu is begonnen met werken in Griekenland, gevolgd door een stedentrip in NYC en wordt nu, een jaartje later, opgefrist door twee fantastische nieuwe reizen. Dit keer iets verder van huis. Ik ga met mijn familie een rondreis maken door Thailand en twee weken later vlieg ik voor mijn stage geheel de andere kant op richting Ecuador. Waar ik zes maanden zal wonen en werken. Ready for some new stories?

Actief sinds 21 Maart 2010
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 36969

Voorgaande reizen:

22 Januari 2012 - 03 Juli 2012

Ecuador

23 December 2011 - 06 Januari 2012

Thailand

24 April 2010 - 30 November -0001

New York City / Chersonissos

Landen bezocht: