Chang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sophie Claessens - WaarBenJij.nu Chang Mai - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Sophie Claessens - WaarBenJij.nu

Chang Mai

Door: sophieclaessens

Blijf op de hoogte en volg Sophie

31 December 2011 | Thailand, Bangkok

Sa wa dee kah again !! Haha, jawel dit keer verblijven we alleen nog maar in hotels met internet, dus hier alweer een nieuw verhaaltje.

De laatste dag rijden naar Chang Mai is begonnen. Dit is de grootste stad na Bangkok in het noorden van Thailand.

Voordat we hier aankomen stoppen we eerst nog bij een basisschool. We krijgen hier een lesje Thais alfabet en een muziekstuk. Ontzettend schattige kiddo's en ze vinden ons ook al te spannend.

We rijden door en stoppen bij een paraplu fabriekje. De mensen vinden het helemaal niet erg om te werken hier en zitten echt met 20 man de taken te verdelen om een plu af te krijgen. Prachtige kleuren allemaal!

Om 3u komen we bij ons hotel in ChangMai aan. ChangMai Gate.

Chang Mai staat bekend om zijn spectaculaire nachtmarkten en deze gaan we dus ook direct bekijken. LouisVuitton everywhere! Helaas staat er een zware straf op het importeren van nepspullen en dus ook al het andere gaat aan mijn neus voorbij. Dat drukt de pret echter niet en ik ben met heel veel leuke spulletjes thuis gekomen ;)

Vanochtend zijn we om 8am vertrokken naar de Jungle. Daar stond een groep olifanten op ons te wachten. Superrrrrrr cute. Samen met mama zat ik op de oudste olifant van de kudde. 70 jaar oud! Soms weigerde de beestjes verder te lopen en staken ze hun slurf naar achteren voor een banaan. Goeie markt hier die bananen, maar daar doen wij uiteraard vrolijk aan mee. Het laatste stukje loopt onze olifant door de rivier en het Thaise mannetje vraagt of we plaatsen ruilen. Ik in de nek en hij naast mama in het mandje. Natuurlijk zeg ik. Beetje grote mond en als een held op sokken zit ik tussen de grote oren van de olifant. Wat natuurlijk prachtige kiekjes gaf.

Na deze toch 'raften' we op een vlot naar de lunch aan de rivier. Nog steeds rijst, ananas en meloen, maar dit keer ook mango en kipkluifjes.

Na de lunch bezoeken we een dorpje in de bergen waar kinderen armbandjes verkopen voor 5bath = 0,12E. Ook de ijsjes kosten zoveel. Ze maken hier zelf sjaals van zijde en katoen, waar ze per sjaal 3 dagen mee bezig zijn!! Hoezo arbeidsintensief. De sjaals kosten ongeveer 200 bath = 4,8E.

Even afkoelen in de watervallen en terug naar het hotel.

Vanavond is het oud en nieuw en er is in ChangMai een 'Countdown' georganiseerd voor touristen. Pa'tje heeft natuurlijk vuurwerk gerondselt en ze kennen hier wel champoepel, dus we maken er het beste van.

Morgen kunnen we voor het eerst uitslapen en nemen we een massage waarbij je WEL kunt relaxen ;).

Maandagochtend vliegen we om 7am van ChangMai terug naar Bangkok voor de laatste dagen ultiem genieten op het bounty-island Koh Samed.

Iedereen de beste wensen en veel liefs vanuit het nog steeds zonnige Asia.

From Thailand with love!

• 31 December 2011 - 10:46

Hallo Lieve Sophie,:

heerlijk zo'n reisverslag. Het brengt jullie een beetje dichterbij. Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt en geniet van alle nieuwe ervaringen... hoe is het met de rest of the family? Zijn zij ook zo enthousiast? Vanuit het koude en natte Zutphen wens ik jullie een hele warme, spetterende en bruisende jaarwisseling en alle goeds voor 2012! Omi en mama

• 31 December 2011 - 11:28

Melanie Peeters:

Wat schrijf je toch mooie verhalen en ook zo herkenbaar. Waan me ook even terug in Thailand. Zeker het eerste stuk heeft weer voor leuke herbelevingen gezorgd. Maar in het gedeelte ChangMai zijn we niet geweest.
    Nog een goede tip: Laat je een jurkje/mantelpakje op maat maken bv van echt zijden. (evt eigen ontwerp).
    Heb er toen een jurkje laten maken en dat zit echt super lekker en voor de prijs hoef je het niet te laten.

Veel liefs vanuit Lomm en een spetterende jaarwisseling gewenst.
    Maar dat moet wel lukken in Thailand.

• 31 December 2011 - 14:07

Jan:

Wow klinkt goed allemaal! Veel plezier en hele fijne jaarwisseling.
    Emma Machteld Suzanne Jan en Pepe vanuit Staphorst ( ook mooi )